Allmänt |  Data & IT |  Ekonomi |  Film & TV |  Filosofi |  Fotobloggar |  Företagsbloggar |  Humor |  Kultur |  Litteratur |  Mat |  Mode |  Musik |  Nöjen |  Personligt |  Politik |  Resor |  Samlevnad |  Sport |  Vetenskap | 

Next marknadsundersökning



www.nextconsulting.se/

Kundinvolvering för bättre tjänstedesign och kundupplevelse

  Kundinvolvering och tjänstedesign och hur användare av en produkt eller en tjänst kan involveras för att skapa nya, mer kreativa och värdeskapande erbjudanden har på senare år börjat användas allt mer. Men även om det finns många bra exempel på hur kundinvolvering kan användas för att skapa en bättre kundupplevelse är det långt ifrån... Läs mer

The ...

10 tips för en bra kundundersökning – del 1

En kundundersökning är något som de flesta företag bör genomföra för att säkerställa att de gör rätt saker på rätt sätt och identifiera styrkor och svagheter ur sina kunder perspektiv. Det finns mycket man bör tänka på när man ska genomföra en kundundersökning och detta är del första delen av två artiklar med totalt 10... Läs mer

The post 5 tips för högre medarbetarengagemang

Det är ingen nyhet att medarbetarnas engagemang är en viktig faktor för att driva en framgångsrik verksamhet. Men vad är då medarbetarengagemang? Till skillnad från nöjdhet så är engagemang en starkare positiv känsla och medarbetarengagemang har dessutom större effekt på medarbetarnas handlingar. I våra medarbetarundersökningar mäter vi därför både medarbetarengagemang och traditionell nöjdhet. Medarbetarengagemang kännetecknas av positiv känsla av... Kundupplevelsediagnos

Vår kundupplevelsediagnos ger er en djupgående och omfattande kartläggning och utvärdering av den kundupplevelse som ni levererar till era kunder. Genom en kundupplevelsediagnos ger vi er fördjupad kundinsikt som sammanställs till ett underlag som hjälper er att skapa en bättre kundupplevelse. Vi identifierar vad era kunder upplever som positivt respektive negativt i olika steg i kundresan och i olika kanaler. Vill ni... Läs merKundundersökning med åtgärdsfokus

En kundundersökning från Next ger er ett mycket bra verktyg för verksamhetsutveckling. Ni får en skräddarsydd och åtgärdsfokuserad kundundersökning som hjälper er att leverera en bättre kundupplevelse och få nöjdare och lojalare kunder. Vi kan ta er från insikt till handling genom att stötta er i att utveckla handlingsplaner och att implementera rutiner som sätter kundinsikt och kundupplevelsen i centrum.     Vi kan hjälpa er vare...

Bloggar liknande Next marknadsundersökning


Tillbaka till kategorin foretagsbloggar

Om commo

Commo är ett register med svenska bloggar sorterade på ett antal kategorier. Det finns många bra bloggar, men de kan svåra att hitta på egen hand. Du kanske söker mer inspiration till din egen blogg eller letar efter en ny favoritblogg. Du kan bläddra dig fram genom kategorierna till vänster, leta via nyckelord eller låta slumpen avgöra genom att klicka på slumpa nu ovan.