Allmänt |  Data & IT |  Ekonomi |  Film & TV |  Filosofi |  Fotobloggar |  Företagsbloggar |  Humor |  Kultur |  Litteratur |  Mat |  Mode |  Musik |  Nöjen |  Personligt |  Politik |  Resor |  Sport |  Vetenskap | 

apg29

Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

www.apg29.se

Påsklammet i Gamla Testamentet: En Profetisk Förebild till Jesu Offer i Nya Testamentet

Guds lamm.

Påsken i Gamla testamentet är en fantastisk profetisk förutsägelse om påsken i Nya testamentet då Jesus offrar sitt liv för hela mänskligheten på Golgata kors.

Påsklammet i Egypten

I Gamla testamentet återfinns berättelsen om påsken i 2 Moseboken, där Israels folk befriades från det egyptiska förtrycket. Inför den sista av de tio plågorna som drabbade Egypten, dödade dödsängeln alla de förstfödda i land...

Jag letade efter mina skor och gjorde en oväntad upptäckt

Skor på fötterna.

Jag drömde att jag letade efter mina skor och kunde inte hitta dem. Jag öppnade dörr efter dörr och tittade in i olika skrymslen och utrymmen, men jag kunde inte hitta dem. 

Då jag såg en man komma gående i en hall, sa jag till honom: "Jag förstår inte vad jag har gjort av mina skor. Kan du hjälpa mig att hitta dem?" 

Jag öppnade ännu en dörr och tittade in, där såg det ut som det fann...

Krossa spädbarn?

Baby

137:9: "Lycklig blir den som griper dina spädbarn och krossar dem mot klippan."

Detta löst citerade bibelord brukar jag få kastat i ansiktet av dem som vill misskreditera Bibeln och inte tro på Jesus. Men detta bibelord uttrycker judarnas förtvivlan under deras fångenskap i Babylon. 

Dessutom ska vi alltid läsa Bibeln i ljuset av Jesus Kristus. Jesus uppmanade aldrig till att krossa några spädbarn...

NATO-medlemskap: Förtrösta inte på att det kan rädda Sverige

Sverige medlem i Nato

Nu är Sverige medlem i Nato. Bild: Aftonbladet.

Om vi inte vänder oss till Gud finns ingen säkerhet för vårt land! Att Sverige den 7 mars 2024 kl. 17:27 blev medlemmar i NATO är en historisk händelse. 

Det är en förändring när det gäller det militära området. Det är dock ingen förändring på det andliga området. Det borde alla kristna inse, som räknar med andevärlden och ...

Skenbara/synbara åldrar i Guds rike

Bibeln

SKENBARA/SYNBARA ÅLDRAR I GUDS RIKE

Mycket tyder på att djupgående, noggrant och långsiktigt bibelstudium, är det som leder till bevarad och sund gudstro. Allt i Bibeln (Kol 3:16) är viktigt för tron, men allt är inte lika betydelsefullt. Avgörande kan vara hur det är berättat, predikat eller adresserat. Men då profetians helige Ande verkar i och genom allt Guds ord (2 Petr. 1:21) - med sin smörjelse, visdom, eld och kraft -...

Peter Ljunggren: Får kristna bråka offentligt? Ibland vill Gud det!

Peter Ljunggren: Chockerande undervisning från Bibeln plus en hälsning till en kär svensk broder.

Peter Ljunggren pratar om kristna får bråka offentligt. Bakgrunden är den att Peter har gjort videor där han går emot den form av bön som blir lagisk.

Du kan se dessa videor ...

Christer Åberg livesändning i Kanal 10 den 8 mars 2024

Christer Åberg i Kanal 10.

Christer Åberg i Kanal 10.

Den 8 mars 2024 klockan 19.00-22.00 är jag med i Kanal 10 Sverige i Älmhult. Programmet kommer att handla om Jesus. Tipsa alla och bjud in dina vänner och bekanta till tv-soffan!

Gospel song - Elvis Presley

Över en timmes kristen musik med Elvis Presley.

Landet upp och ner - Har vi glömt fattigpensionärerna?

Landet upp och ner.

Våra politiker satsar enorma belopp på att rusta vårt land för krig. Samtidigt satsar vi miljarder till Ukraina, och ingen verkar ifrågasätta idiotin bakom det jag tar upp här. Vi har människor i Sverige idag som inte har råd att köpa näringsrik mat. Ja, jag är en av dem som räknas som fattigpensionär.

Guds välsignelse och frid. Vad tänker jag på nu? Sverige, landet jag är född i. Ett land som ida...

Många falska messiasgestalter

Matt. 24:23-24 Om någon då säger till er: Se, här är Kristus eller där, så tro det inte. För sådana som falskt utger sig för att vara Kristus och falska profeter ska uppstå, och de ska göra stora tecken och under, för att om möjligt bedra även de utvalda.

I den tid vi nu lever i saknas det verkligen inte falska Messias- och Kristusgestalter. Förutom att det finns en uppsjö av falska profeter, finns det också gott om sådana som utger sig för att vara Jesus Kristus.Be och berätta

Saxat från Kellportens Weblog:

På en plats i Arizona, USA, valde man slumpvis ut 160 namn från telefonkatalogen. Sedan delade man in dem i två grupper med 80 i varje.
Under 90 dagar bad man för namnen i den första gruppen, men inte för namnen i den andra. Därefter kontaktades samtliga 160 personer. Man ringde upp dem, och erbjöd sig att komma förbi och be för deras behov.
Av de 80 i grup...

Nyckelord för apg29

apg29 |  apostlagärningarna |  christer åberg |  gud |  den helige ande |  änglar |  piungstkyrka |  musik |  helande |  befrielse |  demoner |  tungotal |  mirakler | 

Bloggar liknande apg29


Tillbaka till kategorin personligt

Om commo

Commo är ett register med svenska bloggar sorterade på ett antal kategorier. Det finns många bra bloggar, men de kan svåra att hitta på egen hand. Du kanske söker mer inspiration till din egen blogg eller letar efter en ny favoritblogg. Du kan bläddra dig fram genom kategorierna till vänster, leta via nyckelord eller låta slumpen avgöra genom att klicka på slumpa nu ovan.