Allmänt |  Data & IT |  Ekonomi |  Film & TV |  Filosofi |  Fotobloggar |  Företagsbloggar |  Humor |  Kultur |  Litteratur |  Mat |  Mode |  Musik |  Nöjen |  Personligt |  Politik |  Resor |  Samlevnad |  Sport |  Vetenskap | 

apg29

Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

www.apg29.se

Ta emot Jesus idag

Ta emot Jesus.

Efter att jag blev frälst sa jag med förvåning: ?Å, är det så här att vara frälst!?

Den frid som Jesus ger genom frälsningen är bestående och förblivande. Vill du smaka och uppleva Hans frid och bli en trygg människa?

Det är underbart att vakna varje morgon och äga Guds frid i sitt hjärta. Har du känt Guds frid i ditt inre? Har du upplevt tryggheten i Jesus? Om du inte är frälst kan du bl...

Min green screen studio

Min green screen studio.

Så gör jag mina livesändningar.

Här avslöjar jag hur jag gör mina livesändningar från min green screen studio i ett uteförråd.

Det är underbart att vakna varje morgon och äga Guds frid i sitt hjärta. Har du känt Guds frid i ditt inre? Har du upplevt tryggheten i Jesus? Om du inte är frälst kan du bli det. Om du lever borta från Gud upplever du säkert oro och en inre otryggh...

Är man frälst om man syndar?

Är man frälst om man syndar?

Tron på Jesus frälser, men om man ändå syndar?

Om man tror på Jesus, har honom som Herren i sitt liv och håller fast vid honom men ändå av en eller annan orsak gör synder, är man då frälst?

Jesus säger: Om synd, för de tror inte på mig (Joh 16:9). Alltså är det synd att inte tro på Jesus.

Men om man då tar emot Jesus och tror på honom så blir man frälst - Guds barn (Joh 1:...

Digitalt bankkort i mobilen

Nu kan du använda ditt bankkort med mobilen - antikrists märke?

Om man tror på Jesus, har honom som Herren i sitt liv och håller fast vid honom men ändå av en eller annan orsak gör synder, är man då frälst?

Jesus säger: Om synd, för de tror inte på mig (Joh 16:9). Alltså är det synd att inte tro på Jesus.

Men om man då tar emot Jesus och tror på honom så blir man frälst - Guds barn (Joh 1:12...

Bibelns och Koranens gudar

Halvmånen och korset.

Låt oss ta reda på om Bibelns gud och Koranens gud är samma gud.

Om man tror på Jesus, har honom som Herren i sitt liv och håller fast vid honom men ändå av en eller annan orsak gör synder, är man då frälst?

Ibland säger man att Bibelns gud och Koranens gud är samma gudar. Låt oss ta reda på om det verkligen stämmer.

Han skall se till att Ryssland skall återupprättas det är hans mål och det kommer att bli genom krigsmakt.

Vi har nu kommit så långt i avslutningsskeendet att också denna profetia väntar på sin uppfyllelse och nu sker förberedelserna för detta. Det som sker i Ryssland är manipulation, det sker genom stora omvälvande grundlagsändringar.

stormaktsambitioner

Putin ser nu till ...

Min andra bok: Den oönskade

Den oönskade.

Berättelsen som är helt sann är mycket stark och gripande och lämnar ingen oberörd.

Boken handlar om min barndom hos en fosterfamilj på en bondgård i Småland. Jag var oönskad av mina föräldrar men kom även till gården som oönskad. 

Jag har nu skrivit två böcker. Den första boken heter den längsta natten och den andra heter Den oönskade, som kommer i oktober.

Be...

Svenskar åtalas för brott mot Estonialagen

Den oönskade.

Det är rätt så praktiskt med en sådan lag om man vill dölja sanningen.

Boken handlar om min barndom hos en fosterfamilj på en bondgård i Småland. Jag var oönskad av mina föräldrar men kom även till gården som oönskad. 

Två svenskar har åtalats för brott mot Estonialagen. För att "skydda" vraket finns det en speciallagstiftning som flera Östersjöstater har skrivit under, trots att fart...

De sista sju åren innan Jesu återkomst

Världskarta och människor.

Antikrist kommer att regera i sju år. Under denna tid är inte de frälsta på jorden. De är uppryckta till Jesus.

Boken handlar om min barndom hos en fosterfamilj på en bondgård i Småland. Jag var oönskad av mina föräldrar men kom även till gården som oönskad. 

Antikrist regerar i sju år

Dan 9:27: Han [antikrist] skall stadfästa förbundet med de må...

Det finns annat än Knutby

De mest lästa artiklarna i Dagen söndagen 28 juni 2020.

Då vi är upptagna med det äkta behöver vi inte ge vår kraft och energi på det oäkta. 

Debatten kommer bara att resultera i mer förvirring och frågetecken än utropstecken. Vi bör istället lägga vår kraft och energi att ge världen Jesus Kristus.

Debattartiklar om Knutby

I den kristna dagstidningen Dagen upptas många artiklar och debattartiklar...

Vad frälsning innebär

Hand och skördefält.

Miljoner, ja, miljarder människor på vår jord har under årtusenden upplevt livsförvandling genom frälsningen i Jesus.

Många människor kan inte se någon speciell mening med livet. Man arbetar, äter och sover och söker att få litet avkoppling. Men den inre människan blir inte tillfredsställd trots all välfärd, för ?människan lever inte bara av bröd, utan av varje ord, som går ut från Guds mun...

Nyckelord för apg29

apg29 |  apostlagärningarna |  christer åberg |  gud |  den helige ande |  änglar |  piungstkyrka |  musik |  helande |  befrielse |  demoner |  tungotal |  mirakler | 

Bloggar liknande apg29


Tillbaka till kategorin personligt

Om commo

Commo är ett register med svenska bloggar sorterade på ett antal kategorier. Det finns många bra bloggar, men de kan svåra att hitta på egen hand. Du kanske söker mer inspiration till din egen blogg eller letar efter en ny favoritblogg. Du kan bläddra dig fram genom kategorierna till vänster, leta via nyckelord eller låta slumpen avgöra genom att klicka på slumpa nu ovan.